Thursday 21 December 2006

300

 
سلام به همه دوستان عزيز
اين روز ها بازار فيم 300 خيلي داغ شده و تبليغات اشتباهي در مورد اين فيلم .  ماجرا مربوط ميشه به جنگ اسپارت ها و ايراني ها كه درين فيلم اسپارت ها شكست مي خورن ! ولي از لحاظ تاكتيك جنگي از ايراني ها قوي ترن پيشنهاد مي كنم اين فيلم رو با حجم كم و كيفيت عالي دانلود كنيد .اين فيلم از لحاظ جلوه هاي ويژه يك شاهكاره هنري هست . چند علتي كه ايراني ها ازين فيلم زياد استفبال نكردن :
1- چهره خشايار شاه كه به صورت برده دراورده بودن
2 - تمايل زن هاي ايراني به همجنس گرايي
3- بي نظم و برنامه بودن ايرانيان در آن زمان
4-
لئونیداس سربازان خود را با نطق های حماسی و با تکیه بر مفاهیمی چون "آزادی" و "شرف" و نیز اینکه آنان در تاریخ بعنوان کسانی که علیه استبداد و نوع خاصی از بنیادگرائی مبارزه کرده اند جاودانه خواهند شد، تهییج و دعوت به مبارزه می کند. مردان او نیز در برابر این سخنان حماسی با مشتهای گره کرده احساسات خود را با فریادهای غریب و بی معنای به معنی حمایت از او بروز می دهند.

اما همین لئونیداس مدافع آزادی و شرف و انسانیت فرستاده خشایارشا را به درون چاهی در مرکز شهر پرتاب کرده و در مقابل فریادهای فرستاده که می گوید این جنون است این جنایت است می گوید: اینست اسپارت. به این ترتیب اگر قانون اسپارت یعنی خواست لئونیداس دیگر صحبت از مبارزه با استبداد و مبارزه برای احقاق آزادی چه معنائی می تواند داشته باشد؟
جنگ میان ارتش صدها هزار نفری خشایارشا و ارتش ٣٠٠ نفری لئونیداس یادآور جنگ تمدن هاست که بین غرب متمدن و پای بند به اصول انسانی و شرق عقب مانده،پرشمار و بنا به گفته لئواشتراوس پدر فکری نومحافظه کاران شرق وحشی تا به امروز ادامه دارد.
align=center> 
 
 
 
Part 1            Part 2
 
 
 
 
   
 
    src="http://www.imagecage.net/uploads/a77497c12e.jpg">
 
   
 
   
 
   
 
   
 
align=center>   
 
   
 
   
 
   

No comments: